Kokonaan käytettynä löydetty 40v synttäriasu
Täytin 40 vuotta keväällä ja juhlittiin merkkipäivää mun kanssa mummon kanssa yhteisillä juhlilla. Oon syntynyt päivää ennen mun mummon 50-vuotissynttäreitä, joten tänä vuonna kun mä täytin 40 vuotta, niin mun mummo täytti seuraavana päivänä 90 vuotta.
Pidettiinkin sitten yhteiset juhlat sukulaisille. Meillä oli vuokrattuna Kuopion Jynkästä Wanha Kirjasto-juhlatila ja sieltä myös cateringin kautta tarjoilut. Tämä oli oikein toimiva kombo ja paikkana tuo Wanha Kirjasto oli oikein mainio. Meillä oli noin 45 vierasta ja tilaan olisi mahtunut huomattavasti enemmänkin väkeä.


Mulla oli vielä juhlaviikolla hieman kriisi mitä ihmettä puen päälle juhliin, kun jotenkin mikään mun omassa vaatekaapissa oleva vaate ei tuntunut tarpeeksi juhlavalta. Kaikki viime vuonna sopivia olleet juhlamekot oli liian isoja ja menneet jo kirppikselle, joten tarvitsin jonkun uuden mekon. Kävin kiertelemässä muutaman kaupan, mutta mikään ei oikein tuntunut omalta.
Satuin sitten yhtenä päivänä juhlaviikolla Kuopion keskustassa sijaitsevalle Fomo-kirpparille ja siellä roikkui rekissä ihana mekko, jonka väri houkutteli mua samantien. Mekko oli kokoa 42, joten menin hieman skeptisenä sovittamaan sitä ja minulla oli hieman hankaluuksia yksin takana olleen vetoketjun kanssa, mutta mekko oli kuin ihmeen kaupalla just mun kokoa! Tämä oli ihan superihana löytö ja hintakin oli vain 12€!


Löysin vielä Leväsellä sijaitsevalta Uniqtori-kirppikseltä vaaleansinisen bleiserin, jota olin katsellut H&Mltä joskus aiemmin, mutta en ollut raaskinut ostaa sitä. Tämä oli kokoa M ja on ehkä hieman tiukka käsivarsien kohdalta, mutta tämä oli päällä ihan mukava silti. Hintaa tällä oli 5€.
Lisäksi löysin Kuopion Bella kirppikseltä jonkun itse käsintekemän ihanan helmipinssin 4,70€ ja laitoin sen koristamaan takkia. Kengät olin löytänyt pari vuotta aiemmin SPR:n Kontista 7€ enkä ollut käyttänyt näitä kauheasti, joten nyt ne pääsi mun juhlakengiksi.

Takki: H&M / 2nd hand
Mekko: B Young Collezione / 2nd hand
Rintakoru: 2nd hand
Kengät: Tamaris / 2nd hand

Mun mielestä asu oli onnistunut ja sain siitä juhlissa paljon kehuja. Mulla oli mekon alla läpinäkyvät sukkahousut ja urheilushortsit, koska en tykkää pitää mekkoja ilman shortseja ja noi sukkahousut oli tosi ärsyttävän matalat, niin tuntui, ettei ne pysy jalassa ollenkaan ilman niitä shortseja.
Tämä mekko oli kyl ihan superkiva ja mietin, että tää voisi toimia myös niin, että tuonne alle pukisi jonkun t-paidan.
Ihanaa päivää just sulle!
TULETHAN SEURAAMAAN MUA MYÖS INSTAGRAMISSA, TIKTOKISSA JA YOUTUBESSA
LUE MYÖS:
Viime aikojen kirppislöytöjä osa 1
Oon tehnyt tänä vuonna ihan superhyviä löytöjä kirppiksiltä ja tässä eka osa niistä. Ihan superkivoja ja käytännöllisiä löytöjä on tullut tehtyä keväällä.
pull&bear villakangastakki 15€
Tämän ihanuuden löysin Vintedistä eli maksoin takista 10€ ja postikulujen sekä ostajan turvan kanssa takille tuli hintaa hieman vajaa 15€. En ollut ihan varma onko takki sopivan kokonen (ja tämän takia välttelenkin vähän Vintedistä vaatteiden ostamista), koska ilmoituksessa kerrottiin koon olevan S, mutta hyvin oversize ja sopiva M/L-kokoiselle. Tää on mullekin aika löysä, mutta just passeli tuollaisena oversize takkina. Rakastan takin väriä ja oonkin saanut siitä jo monesti kehuja.

Lager 157 hame 2€
Yleensä välttelen tämän kaupan tuotteita myös kirppiksellä, mutta tän hameen materiaali oli sen verran hyvät, että tää lähti matkaan. Hame on nimittäin 100% viskoosia.

H&M jakku 5€ ja mekko 12€
Nämä löysin vähän ennen mun keväisiä synttäreitä, kun mulla oli asukriisi ennen synttärijuhlia. Kengätkin on ostettu kierrätettynä joskus pari vuotta sitten SPR:n Kontista 7€ ja ne on Tamariksen.
Tää mekko oli ihan superihana ja odottelee seuraavaa käyttökertaa kaapissa. Katsotaan laitanko sen päälle ihan arkena vai pääseekö se päälle seuraaviin juhliin, kun sellaiset on.

Tämä löytö jäi harmittamaan:
Sovitin Leviksen farkkuja, joilla oli 15€ hintaa. Ne oli ihan superihanat ja just passelin pituiset mulle, mutta ne oli vyötäröltä sen verran kireät, etten halunnut ostaa niitä, koska oon päättänyt, etten osta mun kaappiin mitään ”kyllä ne vielä joskus mahtuu” vaatteita vaan pelkästään oikean kokoisia. Vähän nämä jäi kuitenkin kaivelemaan, kun oon etsinyt hyviä farkkuja ikuisuuden. Harmillisesti nämä ei kuitenkaan olleet ne mulle parhaat!

Tässä siis ekat löydöt ja oon näistä kaikista ihan superonnellinen. Viime vuonna ehdin harmillisen vähän kiertämään kirppiksillä ja jotenkin tuntui, että vaikka siellä kävin rauhassa, en löytänyt oikein mitään ikinä. Tämän vuoden puolella oon kuitenkin tehnyt monia kivoja löytöjä, joka on ollut kiva, koska oon joutunut karsimaan vaatekaappiani aika runsaasti, kun oon laihtunut.
Esittelen tosiaan vielä toisessa postauksessa lisää löytöjä, joita oon löytänyt tässä kesän aikana kirppiksiltä.
Ootko sä tehnyt hyviä löytöjä kirppikseltä viime aikoina?
TULETHAN SEURAAMAAN MUA MYÖS INSTAGRAMISSA, TIKTOKISSA JA YOUTUBESSA.
LUE MYÖS:


0

