Colour Outside the Lines

Eka reissupäivä: Mall of Tripla, Helsinki Outlet ja Airbnb-kämppä

Ollaan Janin kanssa kaksin reissussa Helsingissä.

Viime yö vietettiin Pälkäneellä sukuloimassa mun tädin mökillä. Sieltä lähdettiin aamulla kohti Helsinkiä ja pysähdyttiin Hämeenlinnassa kahvilla, koska tarvittiin kertakäyttömaskeja Prismasta. Meidän piti myös vähän odotella, kun oltiin menossa ekana Retromagia-pelikauppaan Pasilaan. Jani päätti luopua osasta pelikokoelmastaan ja me roudattiinkin niitä 9 pahvilaatikollista tuonne tällä reissulla.

Siitä jatkettiin matkaa Mall of Triplaan, joka oli sopivasti toisella puolella tietä. Oli muuten aikamoinen elämys tämmöisille maalaisille ajaa sinne parkkihalliin! Jos sua hirvittää parkkihallit, en suosittele vaikka tilaa riitti tosi paljon. Mall of Triplahan sijaitsee osittain Pasilan rautatieaseman päällä, joten sinne pääsee superhelposti myös julkisilla.

Kierreltiin rauhassa kauppakeskusta, jossa minä olin käynyt kerran ja Jani ei koskaan. Jani löysi itselleen Superdrylta pari t-paitaa ja ostettiin myös teinille tuliaisia.

Käytiin Mall of Triplassa myös lounaalla O’Learysissa, joka sijaitsi kolmannessa kerroksessa. Jani tilasi kesäspesiaalin ja minä nachot (joihin olen ollut koukussa Vivian odotusajasta lähtien). Ruoka oli hyvää ja ravintola oli kahden aikaan melkeinpä tyhjä eli saatiin ruoka tosi nopeasti.

Pysäköintihallissa eka tunti oli ilmainen. Me oltiin paikalla 2h ja 5min, josta maksettiin 4€.

Mall of Triplasta ajettiin Helsinki Outletiin. Tosin matkalla oli pari mutkaa, kun mun navigaattori ei ensin ohjannut meitä perille ja seuraavalla yrityksellä jäätyi! Kolmas kerta toden sanoi ja päästiin perille. Autolle oli Helsinki Outletin edessä 4h kiekkopaikkoja. Hassusti myös siinä sivussa oli 2h kiekkopaikkoja, joten kannattaa olla tarkkana kummalla puolella parkkipaikkaa auto on.

Tänään oli superkuuma ilma iltapäivällä ja maskin kanssa tuolla Helsinki Outletissa sen kyllä oikeasti huomasi. Kaikissa liikkeissä ilmastointikaan ei toiminut ihan toivotulla tavalla.

Käytiinkin viilentymässä shoppailun lomassa Espresso Housessa, jossa minä tilasin jääkahvia ja Jani tilasi jäälemonaden, jossa maistui verigreippi ja inkivääri.

Me kierreltiin ihan rauhassa liikkeitä, koska ei ollut kiire minnekään. Jani löysi tuoltakin t-paitoja ja sukkia. Happy Socksin liikkeessä hän ihan villiintyi, koska siellä oli niin ihanasti värejä.

Minä löysin itselleni samaisesta liikkeestä ihanat Freedom Moses-sandaalit, jotka kimaltaa! Olin etsinyt jo monta viikkoa itselleni rantasandaaleja ja nämä oli täydelliset. Löysin myös Helly Hansenilta superhalpoja nilkkasukkia (10 paria 5€) ja Vivialle ostettiin tuliaisina Happy Socksin sukkia.

Oltiin varattu Espoosta airbnb-majoitus, joka vielä just ennen meidän matkaa vaihtui, koska majoittaja muutti. Meitä se ei haitannut, koska uusi asunto oli lähempänä julkista liikennettä, ihan uudessa talossa ja asunnossa on ilmastointi. Hintaa tällä majoituksella oli noin 120€ kahdelta yöltä eli huomattavasti hotellia vähemmän. Tosin tämä asunto me saatiin samalla hinnalla kuin edellinen, kun majoitus vaihtui välissä eli me ei edes tiedetä mitä tämä olisi oikeasti maksanut.

Tämä oli meidän eka kerta airbnb:ssä ja ainakin tähän mennessä kokemus on ollut hyvä. Majoituspaikka on 10 minuutin kävelymatkan päässä Sellosta ja käytiinkin illalla hakemassa sieltä vichyä ja sipsejä. Samalla pelattiin Pokemonia ja iloittiin, kun täällä tulee niin paljon enemmän pokemoneja kuin meillä Kuopiossa.

Tilattiin Woltin kautta päivällistä tänne asunnolle, koska toimitusmaksu oli vaan 1,90€ eikä jaksettu liikkua samantien tultuamme. Siinä kiinalaista ruokaa mutustaessa katsottiin sitten Lokin uusin jakso Disney+-suoratoistosta, joka näkyi näpppärästi meidän omilla tunnuksilla telkkarista.

Huomenna meidän on tarkoitus mennä Heurekaan, käydä kiertää muutama kirppari ja Verkkokauppa.comin-myymälä ja illalla mennään vielä leffaan katsomaan uusin Fast&Furious.

Onko airbnb sulle tuttu majoitusvaihtoehto?