Colour Outside the Lines

meidän hiihtoloma kuvina

Me vietettiin hiihtolomaa viime viiikolla ja käytiin meidän 6-vuotiaan kuopuksen kanssa viiden päivän hiihtolomareissulla. Tässä postauksessa  meidän hiihtolomareissu kuvina ja kirjoitan osasta paikoista vielä omat postaukset.

Lähdettiin reissuun kahdestaan, koska Jani oli töissä eli ei viettänyt hiihtolomaa, esikoinen ei halunnut mukaan vaan jäi kotiin kavereiden kanssa ja keskimmäinen oli äidillään viettämässä hiihtolomaa.

Aloitettiin meidän hiihtolomareissu lauantaina vaille 7 aamulla, kun noustiin ja tehtiin aamutoimet. Jani heitti meidät juna-asemalle ja juna lähti 7.38 Kuopiosta. Mentiin ekana Tampereelle, jossa tavattiin ystäviä, käytiin Muumimuseossa ja lelukaupassa, minigolfattiin sisällä ja vierailtiin serkuilla. Illalla mentiin vielä junalla mun tädin luokse yöksi. Huomattiin ekan päivän aikana lapsen haalarin vetoketjun menneen rikki ja mietittiin, että olisi etsitty uutta haalaria Tampereelta, mutta ei ehditty.

Seuraavana päivänä syötiin aamupala, ulkoiltiin ja syötiin lounas mun tädin luona. Meidän juna kohti Helsinkiä lähti yhdeltä ja matkattiin vajaa pari tuntia. Lapsella oli tabletti ja kuulokkeet, mulla kirja Kindlellä.

Käytiin ekana Stockmannilla vessassa ja sen jälkeen istuttiin hetki todella ruuhkaisessa Espresso Housessa. Meillä oli huone Omenahotellista, jonne pääsi kirjautumaan vasta neljältä ja lähdettiinkin suunnistamaan sitä kohti ratikalla. Huoneessa syötiin pizzaa ja illalla käytiin vielä leikkimässä Leikkiluolassa.

Kolmantena päivänä meidän main event oli laivaan nousu puoli neljältä, mutta ennen sitä ehdittiin leffaan katsomaan Risto Räppääjä ja Villi Kone, syömään lounasta ja käymään Helsingin kaupunginmuseossa. Löydettiin 6-vuotiaalle takki ja jätettiin samalla meidän haalari kierrätykseen. Onneksi olin pakannut merinovillahaalarin ja merinokerraston lapselle mukaan, kun ei löydetty toppahousuja siihen hätään mistään.

Laivalla me diskoiltiin Harri Hylkeen kanssa ja mun maskotteja aiemmin kuollakseen pelännyt 6-vuotias uskalsi mennä tanssimaan Harrin lähelle. Olin niin ylpeä! Syötiin illallista, kierreltiin kauppoja ja aloitettiin laivasuunnistuksia (joita ei sitten lopulta edes saatu tehtyä loppuun). Huomattiin myös, että hiihtoloman kunniaksi konferenssitilassa oli pop up-leikkipaikka ja me vietettiinkin siellä melkein koko risteily pelaten pingistä ja ilmakiekkoa.

Neljäntenä reissupäivänä päästiin Tukholmassa maihin ja käytiin Junibackenissa leikkimässä. Lounasta syötiin MAX-hampurilaisravintolassa ja käytiin vielä ostamassa mansikoita laivaan. Tutkittiin myös Tukholman keskustaan avautunutta Ikeaa, mutta ei ostettu sieltä mitään. Laivassa käytiin taas diskossa, mutta muumi oli 6-vuotiaan mielestä selvästi hieman pelottavampi kuin Harri Hylje ja pysyteltiin aika kaukana. Leikittiin, käytiin pulikoimassa laivan spa-osastolla, katseltiin ikkunasta laivan liikkeelle lähtöä ja pelattiin tosi monesti ilmakiekkoa.

Vikana reissupäivänä laiva oli maissa jo 10.30, mutta meidän juna lähti vasta neljältä eli jotain tekemistä oli keksittävä. Käytiin Luonnontieteellisessä museossa ja leikittiin Oodissa. Näissä oli lapselle ihan tarpeeksi mieluista aktiviteettia. Junamatka kotiin kesti 5,5 tuntia, koska juna kiersi Tampereen kautta. Lyhyempi junamatka olisi ollut reissusta rähjääntyneenä mukavampi, mutta lippuja ostaessani aiempi lähtö oli yli puolet kalliimpi ja mieluummin säästin monta kymppiä kuin pari tuntia.

Meillä oli hauska reissu ja 6-vuotiaalta kysyessäni mikä oli parasta, hän vastasi ihan kaikki. Niin kyllä minustakin. Jos kiinnostaa meidän reissubudjetti, kurkkaa alempaa linkistä myös postaus siitä!

Loppuviikosta kotona me pestiin vaan pyykkiä, käytiin ostamassa Prismasta lapselle uudet toppahousut (takin olin löytänyt aiemmin kirppikseltä), pelattiin pelejä ja katsottiin leffoja.

Miltä meidän hiihtoloma vaikutti?

TULETHAN SEURAAMAAN MUN ARKEA JA REISSUJA MYÖS INSTAGRAMIN PUOLELLE @SUSANNARIITAKANGAS

LUE MYÖS:

Paljonko me käytettiin rahaa yhteensä hiihtolomareissuun 6-vuotiaan kanssa?

Silja Symphonyn ja Silja Serenaden Sunflower Oasis spa-osasto

Tampereen pieni lelukauppa toi ilon kaikkien kasvoille