Colour Outside the Lines

Tyttöjen reissu Tukholmaan – shoppailua ja fanitusta

Olen kirjoitellut aiemminkin tänne Heidistä, jonka olen tuntenut hänen koko ikänsä. Heidi on minulle lapsi, sisko ja paras ystävä. Hänen kanssaan kaikki on helppoa vaikkemme näkisi moneen kuukauteen. Melissa ja Heidi ovat kasvaneet yhdessä, joten he ovat kuin siskokset.
Kun Demi Lovaton keikkaliput tulivat myyntiin joulun jälkeen, päätimme Heidin ja Melissan kanssa, että keikalle on päästävä. Olimmehan fanittaneet Demiä melkein koko Melissan pienen iän. Koska Demin lähin konsertti oli Tukholmassa, päätimme pitää kunnon tyttöjen viikonlopun ja lähteä reissuun laivalla. Lentokoneella olisimme säästäneet huimasti aikaa eikä tuo varmaan paljon enempääkään olisi maksanut, mutta risteilimme paljon tyttöjen ollessa pienempiä ja ehkä tämä oli myös pieni reissu niiden aikojen kunniaksi. Harvemmin enää teemme mitään kolmestaan kuten ennen vanhaan.
Menimme yli Viking Linella, joka oli aika pettymys. Olemme tottuneet matkustamaan Siljan isoilla risteilyaluksilla ja tämä Viking Linen laiva oli huomattavasti pienempi. Emme löytäneet laivalta mitään järkevää ravintolaa, joten söimme vaan paninit päivälliseksi eikä laivan ostostarjontakaan ollut mikään huikea. Löytyi sieltä sentään Melissan kauan etsimät farkkushortsit.
Seuraavana päivänä veimme auton hotellin pihalle parkkiin ja lähdimme siitä keskustaan junalla. Olimme päättäneet pyhittää konserttia lukuunottamatta päivät shoppailulle. Normaalistihan Tukholmassa käymme edes yhdessä museossa. Heidi halusi Sephoraan ostamaan meikkejä ja me etsimme Melissalle vyötä niihin uusiin shortseihin. Meikkejä löysimme, mutta vyö jäi vielä ostamatta.
Kävimme pyörimässä MOOD Stockholm-kauppakeskuksessa, jossa oli paljon hinnakkaampia liikkeitä. Ostokset jäivät kauppoihin, mutta ihastelimme näitä ihania lepopaikkoja, joita kauppakeskuksesta löytyi.
Iltaa kohden jalkamme alkoivat huutaa jo kivusta ja palasimme hotellille, jossa saimme huoneen ja pääsimme valmistautumaan illan konserttia varten. Hotellimme ei ollut ihan keskustassa, mutta lähijunalla konserttipaikalle pääsi vartissa.
Konsertti oli järjestetty Annexet-tapahtumapaikalle, jossa oli pieni sali täynnä fanityttöjä. Fanien joukossa oli myös muutama mies, osa tosin oli taidettu ilmeistä päätellen pakottaa mukaan. Konsertti oli juuri niin hyvä kuin odotimme ja Demi juuri niin ihana kuin kuvittelimme.
Teini sanoi matkan alussa, että jättää puhelimen vähemmälle huomiolle, koska haluaa nauttia matkasta kanssamme. Ja hienosti se puhelin pysyi taskussa.
Juna takaisinpäin oli ihan tupaten täynnä, mutta mahduimme kyytiin. Konsertti loppui yhdentoista maissa ja junia kulki takaisin vain noin puolen tunnin välein, joten olisi ollut pitkä aika odotella seuraavaa junaa, jos ei olisi kyytiin mahtunut. Melissa löysi konsertista uuden kaverinkin, jonka kanssa hengasi. Oikeastaan hän tutustui tyttöön ennen konserttia yhden fanisovelluksen kautta ja he sopivat tapaavansa konserttipaikalla. Hauska miten maailma muuttuu. Ennen tutustuttiin toisiin faneihin konserttijonossa, nyt siihen on omat sovelluksensa.
Keikalta tarttui mukaan t-paidat, rannekkeet ja juliste.
Ei kauan tarvinnut unta odotella konsertti-iltana, kun olimme kävelleet ja seisoneet niin paljon. Seuraavana päivänä nautimme hotellin runsaan aamiaisen, luovutimme huoneemme ja lähdimme etsimään Adidas Outletia. Se oli helppo löytää ja oli muuten käymisen arvoinen paikka. Olisin ostanut itselleni uudet lenkkaritkin, mutta valitettavasti oikeat koot olivat loppu. Heidi löysi kuitenkin itselleen paidan ja Melissa sukkia.
Kävimme myös Mall of Scandinavia-kauppakeskuksessa, josta on tullut meidän lempikauppakeskus Tukholmassa.
Hammarbyssa oli kivat maisemat
Takaisin tulimme Siljan laivalla, joka ei taaskaan pettänyt. Meillä oli auto mukana reissussa, joka toi hieman lisäjännitystä, koska kumpikaan meistä ei ollut koskaan ajanut autolla ulkomailla. Onneksi kaikki kuitenkin sujui hyvin.
Tällaisia isojen tyttöjen reissuja pitää järjestää kyllä useamminkin. Viime perjantaina blogitapaamisessamme blogikollegat kehuivat minua unelmaäidiksi, koska vein lapsen katsomaan yhtä idoliaan ja jo aiemmin kävimme Ruotsissa katsomassa teinin lempibändiä. Ehkä sen tekee tämä pieni ikäero lapsen kanssa, että osaa ymmärtää kuinka tärkeää teinille tällainen on. Tosin Demiä fanitimme molemmat ihan yhtä paljon, joten samaistuminen oli helppoa.

Oletko sinä koskaan käynyt lempiartistisi konsertissa?