Colour Outside the Lines

Tukholmassa lasten kanssa

Lähdettiin Helsinkiin Onnibussilla, joka lähti jo aamuseitsemältä eli herätys oli joskus kuuden pintaan. Kuten kuvasta huomaa, hieman meinas väsyttää. Bussi oli melkein tyhjä vaikka Onnibussilla oli menossa jotkut hintazembalot ja liput makso meiltä neljältä yhteensä viisi euroa.  Asiaan varmaan vaikutti se, että oltiin liikkeellä keskellä viikkoa.

Helsingissä meillä olikin sitten aikaa kierrellä ja kaarrella. Ekana suunnattiin Burger Kingille testaamaan onko ne hampurilaiset niin hyviä ku sanotaan. Lissun mielestä siellä oli maailman parhaita kananugetteja, J maisto tupla-Whopperin ja ilmeisesti se tais olla paras hampurilainen mitä herra oli maistanut ja mä söin kanahampurilaisen. Oli kyllä paljon parempi ku hesellä tai mäkkärissä. Plussaa oli myös, että ranskalaisten tilalle sai vaihdettua sipulirenkaat.
Käytiin myös Starbucksilla niinku joka kerta ku käydään Helsingissä. Starbucksin kahvi on ihanan pehmeetä verrattuna suomalaiseen kahviin. Tosin ite tykkään juoda aina Mocha Frappuccinon. Lissu ja B halus kaakaota ja kuulemma sekin oli maailman parasta. B:n naamasta näkyy miten innolla sitä juotiin.

Määränpää olikin Helsingissä sitten Silja Symphony. Käveltiin Louis Vuittonin ja kaikkien muiden merkkiliikkeiden ohi ja kyllähän siinä iski morkkis siitä, ettei rahaa ole niin paljon, että niihin kauppoihin voisi oikeasti sisälle astua. Urahaaveitakin alettiin J:n kanssa jo elätellä. Jospa sitä sais itsensä joskus korkeasti koulutettua.

Pipo: Dickies, takki: H&M.
Lissun pipo: Vans, takki: Zara kids, housut: kirpparilta.
B:n pipo United Colors of Benetton, takki: Icepeak.

Meillä oli Promenade-hytti eli hytin ikkunasta näkyi laivan ostos- ja ravintolakäytävälle. Tytöillä oli enemmän huvia kyllä katsella toisiin hytteihin. Taisi sieltä yhdessä vaiheessa näkyä Toy Story 2 jonkun tabletilta…

Valittiin Silja Symphony siks, että se oli juuri remontissa ja lasten leikkipaikka eli Silja Land koki täyden muutoksen. Silja Land oli muuttanut kannelta 7 kannelle 5 ja sen yhteyteen oli tullut Spice Ice-jäätelöbaari. Silja Landissa oli uusia Brion leluja, uudet isot pallomeret ja paljon kaikkea tekemistä. J löysi paikkansa Playstation 4-peliluolasta.

Kuva lainatta Silja Linen sivuilta.

Kuva lainattu Silja Linen sivuilta.

Lissun hame: Jean Paul Gaultier for Lindex, toppi: H&M.

B:n housut ja paita H&M.
Minä sitten keskityin lukemaan turistioppaita vaikka meidän seuraavan päivän suunnitelmat olikin aika selvät.

Housut: Gina Tricot, sukat: Marimekko

Seuraavana päivänä mentiinkin sitten Tukholmaan. Mentiin tunnelbanalla Karlaplanille, joka oli satamasta seuraava pysäkki ja käveltiin noin 10 minuuttia Vasa Museetille. J oli ihan täpinöissään, jonka arvasin J:n tuntien. Itse olin vieraillut museossa kerran aiemmin, joten laivan olin jo nähnyt, mutta museoon oli lisätty pari uutta näyttelyä sitten viime kerran. Esimerkiksi elävän näköiset vahanuket laivan matkustajista olivat uusia -ja totta puhuen vähän pelottavia!

OOTD: Kengät: Skopunkten, housut:Gina Tricot, neuletakki: Gina Tricot, toppi: New Yorker, laukku: Longchamp Les Pliages.
Museon jälkeen käveltiin keskustaan ja eksyttiin taas sille kadulle, jossa oli kaikki kalleimmat luksusliikkeet. Louis Vuittonin liikkeestä tuli juuri mies ulos, jolla oli YSL:n villahuivi kaulassa merkki oikein kunnolla näkyvillä. Ei ihan meidän budjettiin mahtunut ne kaupat, joten suunnistettiin halvempien kauppojen luo. Matkalla löydettiin Starbucks, josta ostettiin lämmikettä ja jatkettiin matkaa. Mukaan tarttui perus H&M-vaatteita lapsille ja Åhlensin leluosastolta ostettiin uudet pehmot. Lissu jopa suostui siihen, että B saa samanlaisen pehmon. Taitaa Lissukin alkaa pikkuhiljaa lämmetä B:lle.
Laivalla mentiinkin sitten melkein heti Buffettiin syömään mahat täyteen. Tytöt tais enemmän keskittyä jälkkäripöydän tarjontaan kuin oikeeseen ruokaan. J:lle maistui sushi ja katkaravut ja minä rakastuin yrttimaustettuun kanaan. Ja se suklaamoussekakku, ah!
Käytiin testaamassa myös laivan kylpyläosasto. Siljalle oli tullut ennakkopaketti, johon kuului edullisesti ruokailut ja kylpyläkäynnit. Kylpylä oli tosi kiva porealtaineen ja höyrysaunoineen. Lapsille oli liukumäkikin. Kyllä meidän perheen tarpeet täytti tosi hyvin!

Kuva lainattu Silja Linen sivuilta.

Aamulla olikin sitten aika lähteä laivalta ja tottakai sitä taas eksyttiin Starbucksille. J:llä ja Lissulla oli jano ja ne hullut hörppi isoimmat juomat mitä koko kahvilasta löytyi.
Vietettiin loppupäivä alelöytöjä bongaillen.  J keskittyi kalliimpiin merkkeihin kuten Hugo Bossiin, minä pysyttelin Vero Modassa ja Vilassa. Laivalta ostin supersöpöt Moon Bootsit.

Kotimatka tehtiinkin sitten tutulla ja turvallisella VR:llä, joka oli tuttuun tapaan taas myöhässä.
Seuraava risteily tehdäänkin J:n kanssa sitten kahdestaan maaliskuussa. Silloin ajateltiin käydä Stockholm Quality Outletissa katsomassa jos jotain tarttuis mukaan.