Colour Outside the Lines

Park Inn by Radisson Hammarby, Tukholma

Oltiin esikoisen kanssa yötä Park Inn by Radisson hotellissa Tukholmassa muutama vuosi sitten, kun oltiin keikkamatkalla.
Park Inn by Radisson hotelli sijaitsee Tukholman Hammarbyssa. Sinne on julkisilla noin 23 minuutin matka. Matka piti taittaa ensin metrolla (18 suuntaan Farsta Strand Tunnelbana), josta vaihdettiin ratikkaan (Tvärbanan 30 suuntaan Sickla Station). Matka taittuu nopeasti ja helposti.
Hotelli on lähellä ratikkapysäkkiä ja sinne on helppo siitä kävellä.
Oltiin varattu hotelli Hotels.comin kautta ja olin tarkistanut samalla sivuilta, ettei siellä lue, että luottokorttitakaus vaaditaan sisäänkirjautumisen yhteydessä, koska usein Ruotsissa sellainen vaaditaan. Sivuilla ei ollut tästä mitään mainintaa, mutta kun menimme sisäänkirjautumaan hotelliin, oli meillä ongelmia päästä hotelliin sisälle, kun minulla ei ollut luottokorttia (jota en siis omista vieläkään). Lopulta henkilökunta onneksi antoi meille huoneen siitä huokumatam koska olin maksanut huoneen jo etukäteen valmiiksi ja he ymmärsivät, että olin tehnyt varauksen ulkopuolisen sivuston kautta, josta maininta luottokortista oli unohtunut.
Tämän jälkeen olen pitänyt huolta, että minulla on mukana ekstrarahasto deposit-maksua varten, koska tuolloinkin he miettivät voisivatko periä minulta depositin, mutta onneksi pääsimme hotelliin ilman sitä.
Saatiin jättää laukut laukkusäilytykseen, koska oltiin hotellilla jo tosi aikaisin aamulla (mentiin Turusta Tukholmaan reittimatkalla laivalla yli ja se oli perillä kuudelta aamulla). Huonetta heillä ei ollut meille vielä silloin antaa, mutta se ei meitä haitannut. Käytiin vielä ennen Tukholman keskustaan palaamista aulan asiakasvessoissa (ja Katja, tää on sulle), jotka oli ihan hurjan isot. Usein tällaiset yleiset wc-tilat hotelleissa on aika pieniä, mutta tuolla kyllä riitti tilaa ja ne olivat supersiistit.
Käytiin museossa ennen huoneen saamista ja hotellille palattua saatiin huone. Meitä nauratti Melissan kanssa kauheasti, kun saatiin huone suoraan tuon Hammarbyn tunnelin maisemalla, koska oltiin muutamaa kuukautta aiemmin Tukholmassa autolla Melissan ja ystävämme Heidin kanssa, jolloin kävimme Hammarbyssa sijaitsevassa Adidaksen Outletissa ja ajoimme tuosta tunnelista monta kertaa, kun GPS meni sekaisin. Lopulta minulla meni hermot ja ajoin jonnekin missä ei ollut tunneleita.
Tuota maisemaa emme kuitenkaan voineet pitää, koska meidän huoneessa vuoti kylpyhuoneen käsisuihku lattialle eikä televisio toiminut. Televisiolla ei sinänsä olisi ollut muuten väliä, mutta Melissa oli menossa keikalle illalla ja olin toivonut, että voin sillä aikaa katsoa jotain aikani kuluksi. Saimme uuden huoneen ylemmästä kerroksesta, jolloin tunneli ei näkynyt suoraan ikkunastamme ulos katsoessa.

Huone oli oikein siisti ja miellyttävä. Minun mielestäni tuo ikkunapenkki oli kiva lisä, koska varsinkin ylemmistä kerroksista oli todella mahtavat maisemat. Hammarby on hieman keskustan ulkopuolella, joten siellä on jo kasvustoa eikä pelkkää betoniviidakkoa. Huoneessa oli tv, minibaari, kaksi sänkyä vierekkäin (mutta ne olisi saanut toisistaan erilleen), nojatuoli ja kirjoituspöytä. Kylpyhuone oli hyvän kokoinen. Meillä oli suihkullinen kylpyhuone, luulen kylpyammeita olevan myös tarjolla.

Olimme hotellissa vain yhden yön, joten en tiedä millainen huone olisi ollut pidemmässä käytössä, mutta meille se oli oikein sopiva. Kävin saattamassa Melissan konserttiin ja kastelin vaatteeni sateessa litimäriksi. Hain lähellä olevasta kaupasta eväitä, kävin kuumassa suihkussa, hautauduin peiton alle ja katsoin Harry Potteria. Melissalla oli konserttiin VIP-lippu, joten hän oli halunnut mennä jonottamaan jo tosi aikaisin ja lipulla pääsi myös esimerkiksi sound checkiin. Minullakin oli konserttilippu, mutta vain peruslippu ja meninkin paikalle vasta illalla konsertin jo alettua. Minä ja aika moni muu äiti sitten istuimme konserttipaikan aulassa.

Tuo oli vika matka, kun oikeastaan edes menin enää koko konserttiin mukaan, koska se oli aika turhaa. Olisin voinut vain mennä vastaan, kun konsertti loppui ja säästää lipun hinnan. Seuraavaan (ja tuleviin) konsertteihin Melissa saa mennä yksin, koska paikka on tuttu ja voin mennä häntä aina saattamaan ovelle asti, jos siltä tuntuu.

Park In by Radisson Tukholma

Hotellihuoneeseemme kuului aamupala ja kävimmekin syömässä sen varmaan ruuhkaisimpaan aikaan. Onneksi hotelli ei tainnut olla ihan hirvittävän täynnä ja pääsimmekin nopeasti istumaan.

Hotelliaamupalalla oli tarjolla vähän kaikenlaista. Ruotsissa ja Suomessa hotelliaamupalat eivät hirveästi eroa toisistaan. Suomessa näkee vain enemmän ruisleipää ja Ruotsissa Kallen mätitahnaa. Ruotsissa on aina myös lettuja tarjolla aamupalalla. Niillä saa teininkin syömään aamupalan.

Park Inn by Radisson Tukholma aamupala

Hotelli oli sellainen, että voisin yöpyä siellä hyvin uudellenkin. Se oli selvästi suunniteltu työmatkoilla paljon oleville, mutta hyvin mekin viihdyimme. Hotellissa oli rauhallista, sinne oli helppo mennä, henkilökunta oli ystävällistä ja hintakaan ei päätä huimannut.

oletko sinä ollut yötä park in by radisson hotellissa tukholmassa?