Colour Outside the Lines

Hotelli, jossa lapsetkin otetaan huomioon

*Kaupallinen yhteistyö Glo Hotel Sellon kanssa.
Kun kaksi vuotta sitten olimme Janin kanssa kahdestaan Lapsimessuilla, olimme yötä Espoossa ihanassa Glo Hotellissa. Olin silloin alkupuolella raskauttani ja kärsin kauheasta väsymyksestä sekä pahoinvoinnista. Valitsimme tuolloin Glo Hotel Sellon, koska siellä oli ilmainen parkkeeraus, josta olisimme Helsingin puolella maksaneet itsemme kipeiksi. Myös huonehintaan kuuluva aamupala oli meille iso kriteeri hotellia valitessamme.
Tänä vuonna otin rohkean askeleen ja lähdin Lapsimessuille kolmen lapsen kanssa ilman toista aikuista ja näin Jani sai omaa aikaa (eli toisin sanoen pelasi pleikkaria viikonlopun kavereineen). Glo Hotel Sello oli meille ykkösvalinta yöpymispaikaksi ei vaan parkkipaikan ja aamupalan vaan myös hyvien kulkuyhteyksien vuoksi. Lähijunalla Sellosta pääsee jopa 7 minuutissa Pasilaan, jossa lapsimessut järjestettiin. Tähän tietysti auttaa, jos osaa valita oikean junan eikä sellaista, joka pysähtyy jokaisella asemalla kuten me paluumatkalla hotellille teimme.
Valintaan vaikutti paljon myös se, että hotellin läheisyydessä on kaikki mitä lapsiperhe voi tarvita viikonloppulomalla. On iso kauppakeskus, marketit, leffateatteri ja ne huiput kulkuyhteydet. Ja meidän niin rakastama Starbucks.
Beakin sai elämänsä ensimmäisen Starbucksin. Tässä oli mansikkaa ja kermavaahtoa, ei siis kahvia.
Lähijunaa oli kiva odotella kevätauringon helliessä.
Minulla oli hotellista myös jo valmiiksi hyvin positiivinen kuva, koska olin siellä aiemmin yöpynyt. Hotelli ei pettänyt tälläkään kertaa. Olin ilmoittanut saapumisajaksemme kolme iltapäivällä ja olimmekin huomattavasti suunniteltua aikataulua aiemmin liikkeellä. Soitin matkalta hotelliin ja meille luvattiin pääsy huoneeseen jo heti saavuttuamme. Ihan parasta palvelua kyllä!
Saimme perhehuoneen, jossa kaksi huonetta oli yhdistetty väliovella. Tässä oli se hyvä puoli, että illalla sain pienemmät lapset jo aiemmin nukkumaan ja saimme Melissan kanssa vielä valvoa toisella puolella vaikka vaan televisiota katsellen.
Voi sitä riemua, kun astuimme huoneeseen ja lapset huomasivat kaikki ne lelut, jotka heitä siellä odotti. Oli telttaa, jota myös teini käytti lukunurkkanaan, leikkitietokonetta, värityskuvia ja pehmoleluja. Bea on tuollaista leikkitietokonetta kotiin halunnut jo pitkään ja se olikin kovassa käytössä koko viikonlopun.
Vivian mielestä parasta taisi olla ravata huoneiden väliä, kun väliovi oli auki. Hän juoksentelikin huoneesta toiseen innokkaana monta kertaa jo heti päästyämme huoneeseen ensimmäistä kertaa. Myös tuonne majaan oli kiva mennä lukemaan kirjaa.
Yksi hotellihuoneen parhaista puolista niin äidin kuin lasten mielestä taisi kuitenkin olla kylpyamme. Sinne pääseminen kun on nykyään aika harvinaista herkkua. Haaveissa onkin joskus omaan kotiinkin iso kylpyamme. Bea ei ollut koskaan noin isoon ammeeseen tainnut päästäkään. Mummin luona hän edelleen ahtautuu polvet suussa sellaiseen pieneen vauva-ammeeseen.
Viviakin kävi Bean kanssa kylvyssä ekana iltana ja tiedättekö, kyllä taaperolta oli muuten yllättävän helppo pestä pyllykin tuossa ammeessa. Alkaa olla aika hankalaa nostella tuota kymmenen kilon mötikkää pesulle.
Nukkumisjärjestelyt teimme niin, että Melissa ja Bea jakoivat toisen huoneen ja minä nukuin Vivian kanssa toisessa. Ensimmäisenä iltana yritin saada Vivian nukkumaan Bean kanssa samaan huoneeseen, mutta hän heräsi sieltä pian eikä tietenkään uudessa paikassa heti rauhoittunut, joten päätin, että pääsen helpommalla  nukkumalla itse hänen kanssaan samassa huoneessa kuten kotonakin.
Huoneessa oli siis taaperolle matkasänky (ja potta), mutta emme kauheasti matkasänkyä käyttäneet. Vivia kun ei kotonakaan oikein suostu nukkumaan kuin vieressä. Aamulla matkasänky oli kyllä tosi kätevä, että pääsin suihkuun, kun hotellihuoneen televisiosta näkyvällä CMore Juniorilla näkyivät Muumit.
Hotellin henkilökunta oli ihanan aurinkoista jokaisen kerran heitä nähdessämme ja palvelu oli kyllä ensiluokkaista. Tällä kertaa emme käyneet hotellin ravintolassa, koska lapset halusivat valita lähimarketista mitä syömme ja söimmekin sitten piknikin hotellihuoneessa. Janin kanssa kävimme parin vuoden takaisella reissullamme syömässä hotellin ravintolassa, koska olimme liian väsyneitä messupäivän jälkeen lähtemään muualle syömään ja onneksi olimme, koska ravintola oli ihan huikea!
Hotelliaamupalat on yleensä ihan taivaallisia eikä tämäkään pettänyt. Valinnanvaraa oli vaikka kuinka ja kaikki meistä saivat vatsansa täyteen. Ainut oma mokani oli, etten tajunnut toivoa ennakkoon Vivialle riisipuuroa tai muuta viljatonta vaihtoehtoa, koska varmasti olisimme sen saaneet pyytämällä. Vivia oli kuitenkin tyytyväinen kananmuniin ja vesimeloniin, joita aamiaiselta löytyi, joten pärjäsimme niillä hyvin. Hän ei muutenkaan heti aamusta yleensä syö kovin paljon vaan säästelee vatsaansa lounaalle.
Bean mielestä parasta oli, kun sai itse valita mitä syö. Parasta taisivat olla croissantit nutellalla.
Pakko muuten vielä mainita, että ei sinne Helsingin keskustaankaan tuosta ollut pitkä matka julkisilla. Pasilastahan ei sinne ole kuin se viiden minuutin matka ja ajoimmekin Helsinkiin ostoksille viimeisenä iltana. Olimme vaan hieman liian myöhään liikenteessä ja kaikki kaupat olivat jo menossa kiinni, joten kävimme vain ruokakaupassa hakemassa iltapalaa, jonka jälkeen menimme takaisin hotellille.
Yhden mutkan teimme matkalla hotellille, kun Bea kävi tuhlaamassa synttärilahjaksi saamansa lahjakortin hotellin lähimarkettiin ja sai paljon haluamiaan juttuja. Myös messuilta löytyi pari kivaa lelua ja näin lapsella olikin monta kotiin viemistä isille näytettävänä.
Vivialle maistui aamupalalla harvinainen herkku: tuoremehu. Sitä kun ei kotona koskaan saa.
Hotellin suunnittelussa oli ihanasti ajateltu perheitä ja esimerkiksi hotellihuoneen naulakon alle mahtui todella hyvin meidän isot Emmaljungan yhdistelmävaunut. Yleensä ne ovat vaan tiellä, kun yrittää niiden kanssa jonnekin ahtautua.
Myös hissit oli kivan isot ja meillä jäi siellä vielä tilaakin vaikka lähtöpäivänä menimme kaikki neljä kerralla hissiin vaunujen ja matkalaukkujen kanssa. Ihana yllätys oli muuten huonetta luovuttaessamme, kun lapset saivat mukaansa saippuakuplia. Siitä jäi lapsille tosi hyvä mieli, kun hotellista lähteminen harmitti.

Melissan TOP3:

Jääkone huoneen oven edessä
Tarrat, joita lapset saivat hotellin vastaanotosta
Ikkunalauta, jossa pystyi istumaan ja näkymät 7.kerroksesta

Aamupalan herkut

Äidin TOP3:

Tilavat huoneet
Palveluiden läheisyys ja hyvät kulkuyhteydet
Hotellin henkilökunnan ystävällisyys ja palvelualttius
sekä heidän yleinen asenteensa lapsiperheitä kohtaan
Aiomme siis jatkossakin Helsingin reissuilla yöpyä Espoon puolella. Näin isolla lössillä on yleensä vaikea löytää tarpeeksi isoa huonetta, mutta ihanaa, että joissain hotelleissa on perhehuoneitakin tarjolla.

Mikä sinusta on parasta hotelliyöpymisissä?

Glo Hotel Sello haluaakin tarjota teille ihanat lukijani alekoodin:

Tarjoamme GLO Hotel Sellossa -20% päivän joustavasta hinnasta. Sisältäen aamiaisen sekä ilmaisen autopaikan Kauppakeskus Sellon paikoituksessa. Kampanjakoodi: PROSELLO.
Suoraan hotellista varaamalla connecting huone lapsille -50% päivän joustavasta hinnasta.
Hinta on voimassa viikonloppuisin ja koulujen loma-aikoina 31.12.2018 saakka.