Colour Outside the Lines

Viisi vuotta sitten…

Päivälleen viisi vuotta sitten me lähdettiin esikoisen ja kahdeksan meidän suvun naisen (ja yhden pienen pojan) kanssa Kroatiaan.

Käytiin 20 vuotta aiemmin suvun naisten kanssa Italiassa ja nyt tosiaan suunnattiin Kroatiaan. Suvun kaikki naiset oli mukana mun äitiä lukuunottamatta, koska hänellä ei ollut tässä kohti lomaa.

Kun laskeuduttiin Kroatiaan ja päästiin meidän majoituspaikkaan, sain viestin, että mun veljenpoika oli just syntynyt ja minusta tuli ekaa kertaa täti. Tuo päivä olisi ollut mun edesmenneen mummoni 90-vuotissyntymäpäivä ja mun veljenpoika syntyi just silloin. Hyvä ajoitus siis.

Kroatia oli tosi ihana lomakohde, mutta mikään rantakohde tuo meidän valitsema kohde Trogir ei ollut. Rannat oli pikkukiveä eli ei mitenkään supermukavat. Oltiin lähellä Splitiä, jossa olisi ollut paljon nähtävää Game of Thrones-fanille. Me vietettiin aikaa lähinnä sillä meidän lomavillalla, sen uima-altaalla ja käytiin myös parilla päiväreissulla (Split ja Krkan luonnonsuojelupuisto). Näistä päiväreissuista mun on ollut tarkoitus kirjoittaa tänne bloginkin puolelle, mutta olen sitä viisi vuotta pitkittänyt. Ehkä tänä kesänä onnistun siinä.

Kroatia oli kyllä sellainen kohde, että siellä voisi olla hauska lomailla uudelleenkin joskus. Lasten kanssa toimisi hyvin tuollainen villa, koska siinä saisi kivasti arkea katkaistua eikä lapset uima-allasta enempää varmasti kaipaisi viihdykettä. Split olisi ihan kiva kohde vaikka pidennetyllä viikonlopulla, jos olisimme Janin kanssa kahdestaan lähdössä reissuun. En usko, että siellä olisi tarpeeksi tekemistä viikoksi.

Mulla oli tuon reissun aikaan menossa raskauden puoliväli ja serkkuni oli myös raskaana, pari viikkoa mun edellä. Me otettiin siis koko reissu aika hissukseen, koska kumpikaan ei ihan kamalasti jaksanut auringossa olla ja mulla oli ihan järkyttävän huono olo, kun oli niin kuuma. Krkan puistoon menimme tilataksilla ja mulla tuli siinä matkalla niin huono olo, että oksensin heti perille päästyämme parkkipaikalle. Mun koko raskaus meni kärsien huonosta olosta ja oon aika varma, että kärsin jollakin tavalla hyperemeesista, ainakin lievästä sellaisesta.

Kaiken kaikkiaan Kroatia oli ihana paikka, kun kävimme siellä viisi vuotta sitten! Siellä oli todella kaunista ja edullista. Pääsisipä jo taas matkustamaan.

Oletko sinä käynyt kroatiassa?