Hae
Colour Outside the Lines

Bloggaaja esittäytyy

Moi kaikille!

Mä oon Susanna, 34-vuotias äiti Kuopiosta. Opiskelen International Business-linjalla tradenomiksi ammattikorkeakoulussa ja mun suunnitteltu valmistumisaika on ensi vuoden toukokuussa. Mun perheeseen kuuluu avomies Jani ja kolme tytärtä, 3,5-vuotias Vivia, 8-vuotias Bea ja 15-vuotias Melissa.

Me ollaan uusperhe. Melissa on mun esikoinen, jonka sain yksin 18-vuotiaana. Bea on Janin esikoinen ja asuu meidän kanssa, mutta tapaa äitiään säännöllisesti ja Vivia on meidän yhteinen. Haaveissa on monta vauvaa lisää, koska meillä on Janin kanssa molemmilla krooninen vauvakuume.

Ensin kuitenkin pitää saada opiskelut valmiiksi. Jani on myös ammattikorkeakoulussa opiskelemassa rakennusinsinööriksi ja valmistuu näillä näkymin tulevana jouluna puoli vuotta etuajassa.

Meillä on myös suunnitteilla häät kesälle 2022 Pieni Merenneito-teemalla.

Ajattelin nyt vähän avata teille kuka olen, jos siellä ruudun takana on joku uusi lukija.

KUKA MINÄ OLEN? 

Pienenä halusin aina muotisuunnittelijaksi. Tähän oli ehkä osasyyllinen Kauniit ja Rohkeat, jota katsoin mummon kanssa. Muotisuunnittelijaa minusta ei tullut, mutta rakkaus muotiin jäi. Olenkin oman elämäni Disney-prinsessa, joka pukeutuu mieluiten tylliunelmiin. Nykyään toivon, että saisin työskennellä somen parissa ja siksi oon ammattikorkeakoulussakin ottanut useamman markkinointikurssin.

Koska rakastan vaatteita, myös blogissa näkyy aika ajoin asukuvia. Oon kuitenkin vähä sellainen kuvattava, etten tiedä mitenpäin olisin kameran edessä ja heilun kuin hölmö. joten joskus mikään kuva ei onnistu ja sitten julkaisen epäonnistuneita otoksia.

Mun lempiväri on ehdottomasti pinkki. Edellisessä asunnossa meillä oli jopa kirkkaan pinkit eteisen seinät, joita mä rakastin yli kaiken.

Me tykätään matkustaa ja ihan yli kaiken rakastetaan Melissan kanssa Tukholmaa. Ollaan käyty siellä viimeiset 10 vuotta noin 2-3 kertaa vuodessa ja Tukholma tuntuu kodilta. Toinen mistä tykätään on se risteily, jolla päästään Tukholmaan. Sinivalkoiset Silja Linen risteilylaivat on meille se juttu. Vaikka oltaisiin yötä Tukholmassa ja lentämällä pääsisi nopeammin, mennään yleensä aina reittimatkalla yli.

Käytiin Melissan kanssa Pariisin Disneylandissa kahdeksan vuotta sitten ja nyt haaveilen matkoista kaikkiin muihin Disneyn puistoihin. Jani on jo luvannut, että mennään häämatkalle Walt Disney Worldiin, joka sijaitsee Floridassa. Osasyy tähän lupaukseen saattaa olla, että sinne avautui viime vuonna Star Wars-puisto ja piakkoin avataan myös Star Wars-hotelli.

Vapaa-ajalla mä tykkään kirjoitella blogia, lukea chick litiä ja katsoa romanttisia komedioita ja hömppäsarjoja. Tykkään myös tosi paljon laittaa ruokaa ja rentoudun pesemällä pyykkiä.

Tykkäisin sisustaa kotia, mutta jotenkin en luota omiin taitoihini tai osaa päättää millaisen kodin haluan. Me myös asutaan vuokra-asunnossa, jolle ei voi tehdä ihan just sitä mitä ehkä itse haluaisi. Meillä on haaveissa oma koti, mutta se hankkimiseen menee vielä tovi

Jos mun pitäisi päättää joku leffa tai sarja, jossa eläisin loppuikäni, asuisin Downton Abbeyssa tai jossain Audrey Hepburnin leffassa, koska minusta olisi ihanaa pukeutua joka päivä sellaisiin vaatteisiin (ja tietty asua kartanossa).

Lasten kanssa tykkään tehdä retkiä museoihin, rannalle ja metsään. Tänä kesänä varsinkin ollaan varmaan päivisin jossain menossa, koska Jani tekee töitä kotoa käsin.

Blogia mä oon kirjoittanut melkein 10 vuotta. Aluksi se oli vain päiväkirja, joka ei ollut edes julkisena ja kun uskalsin sen julkaista, en uskaltanut kertoa siitä kenellekään. Pieni päiväkirjani on kokenut paljon ja me ollaan kasvettu yhdessä tosi paljon. Olen ihan suunnattoman innoissani, että pääsin mukaan Vaikuttajamedialle.

Toivottavasti tullaan tutuiksi. Multa saa aina kysyä ihan mitä vaan ja kirjoitan mielelläni just sun toivomista aiheista. Instagramista mut löytää nimellä @susannakuohula ja siellä on parasta just se vuorovaikutus kaikkien kanssa eli tulkaa ihmeessä sinnekin seurailemaan.

https://www.instagram.com/p/CAvnNLxBEMd/

Kiitos Vaikuttajamedia tästä tilaisuudesta! 

20 kysymystä elämästä

Löysin taas Tuulanneli-blogista kivan haasteen, kiitos inspiraatiosta! Tässä siis tulee 20 kysymystä elämästä.

 

1. Mitkä kirjat hyllyssäsi huutavat luetuksi tulemista?

Michelle Obaman elämänkerta on odottanut jo liian pitkään. Lupaan itselleni lukea sen kesän aikana.

2. Oletko tapojesi orja?

Varmaankin joidenkin tapojen orja olen, kuten sen, etten mene ikinä ajoissa nukkumaan vaikka väsyttäisi.

3. Pidätkö siitä, että ihmiset puhuvat suoraan vai kaunistellen?

Yleensä pidän siitä, että ihmiset puhuvat suoraan, mutta jonkinlainen suodatin pitää olla olemassa. Esimerkiksi mummoni oli yksi näistä suoraan puhujista ja hänellä oli jossain vaiheessa tapana kommentoida painoani joka kerta nähdessämme. Se oli aika inhottavaa ja lopulta opinkin siihen, että annoin sen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. 

4. Missä asennossa nukut?

Nukun kyljelläni, mutta olen nyt yrittänyt opetella nukkumaan enemmän selälläni, koska niskani on usein aamuisin todella jumissa. 


5. Mitkä ovat lempielokuvasi?

Sweet Home Alabama on yksi mun kaikkien aikojen lemppari, jonka melkein kulutin puhki teininä ja vielä parikymppisenäkin.

Kate & Leopold ja Uneton Seattlessa ovat myös ikisuosikkeja. Vähän aikaa sitten katsoin Sinulle on postia ja mietin, että Meg Ryan on muuten tosi monessa mun lempparileffassa.
Mietin tätä kysymystä ja sen vastausta tosi pitkään, koska on niin paljon ihania leffoja. Me before you ja Love, Rosie on myös tosi korkealla mun listalla ja Anne Hathawayn ja Robert De Niron tähdittämän leffan The Intern oon katsonut varmaan kymmenesti eikä se ikinä kulu.


6. Onko sinulla tunnuslausetta?

Ei minulla kyllä taida olla. 

Sanon kyllä aika usein:

En tiedä mitä haluan tehdä isona, mutta onneksi en kasva tästä isommaksi. 

7. Nimeä asia, joka ärsyttää sinua eniten?

Siitepöly. 


8. Onko sinulla vanhoja kortteja tai kirjeitä?

On. Minulla oli aiemmin iso laatikollinen vanhoja päiväkirjoja, kirjeitä ja koristeltuja paperikalentereita tallessa, mutta hävitin suuren osan niistä viimeksi muuttaessamme. En nähnyt enää niillä mitään arvoa. Olen kuitenkin säästänyt ne itselle rakkaimmat. 

Paras kortti ikinä on ollut mummoltani saama kortti ylioppilasjuhlissani, jossa luki:


Pidä mieli korkealla ja pää pilvessä.

Kyllä, luit oikein. Se oli kirjoitettu kirjoituskoneella ja luulen mummolle sattuneen pienen kirjoitusvirheen. Sitä korttia en kuitenkaan ikinä unohda.

 

9. Kun olit lapsi miksi halusit tulla isona?

Äidiksi. Ja muotisuunnittelijaksi. Tätä kysymystä voisin pohtia nytkin, kun olen jo iso. 


10. Pahe, josta nautit liikaa luopuaksesi siitä?

Suklaa. 


11. Mitä sinun pitäisi tehdä enemmän?

Lukea kirjoja ja lenkkeillä. 


12. Mikä on paras uutinen minkä olet saanut?

Muistan, että kohdunulkoisen jälkeen olin todella huojentunut kuullessani, että minulla oli vielä toinen toimiva munanjohdin eli voisin edelleen tulla raskaaksi. Sen voisi varmaan laskea tähän kategoriaan.

13. Luotatko ihmisiin?

Luotan yleensä ehkä vähän liiankin helposti. 

14. Asuisitko mieluummin kaupungissa vai maaseudulla?

Oon ehkä sanonut tän monesti aiemminkin, että mut on luotu kaupunkiin, mutta ei liian suureen. Tykkään asua Kuopiossa, mutta en esimerkiksi ikinä ole halunnut muuttaa Helsinkiin. Toisaalta minua houkuttelisi asua Tukholmassa, että se siitä suurkaupungista sitten.
Maalla en haluaisi asua, mulle riittää mökillä kesäisin oleminen.

15. Kuka elämässäsi on vaikuttanut sinuun eniten?

Mä mietin tähän vastausta pitkään ja hartaasti enkä oikein tiedä edelleenkään vain yhtä ihmistä, joka olisi ollut niin merkittävä henkilö, että hän olisi tähän suora vastaus.
Toisaalta mun jo edesmennyt mummo on yksi tosi iso vaikuttaja, koska vietin lapsena mummon kanssa paljon aikaa ja mummo oli sellainen oman tiensä kulkija, joka ei välittänyt muiden mielipiteistä ja kertoi aina mielipiteensä. Samaa voisin sanoa mun tädistä.
Ja toisaalta Melissa teki musta äidin ja muutti mun elämää paljon. En olisi tässä ilman Melissaa.
Jokainen mun elämässä ollut ihminen on vaikuttanut mun elämään omalla tavallaan, mutta en osaa valita sitä eniten vaikuttanutta.

16. Mikä on lempivitsisi?

Ei minulla kyllä ole lempivitsiä.
Yksi vitsi, jota ystävieni kanssa toistelemme usein, on isäni käyttämä
Dodi, sano Diana.
Vitsissä ei ole päätä eikä häntää, mutta siitä on tullut sisäpiirijuttu.

17. Mikä eläin olisit?

Varmaan joku tosi laiska niin kuin possu tai sitten joku pikkuinen hilleri. 

18. Jos saisit kokeilla mitä tahansa ammattia päivän, mitä kokeilisit?

Walt Disney Worldin cast member olisi mun valinta. Haluaisin olla oikea prinsessa päivän ja mikä olisi sen parempi paikka kuin esittää jotain Disneyn prinsessoista? 


19. Mitä huomaat ensimmäisenä ihmisessä?

Mitä hänellä on päällään eli vaatteet.

20. Millaisista lomista pidät?

Sellaisista, joilla on jotain tekemistä. Tykkään käydä kiertelemässä kaupunkia, etsiä pieniä putiikkeja ja oppia tuntemaan ympäristöäni. Rakastin myös esimerkiksi Pariisin Disneylandia, joten varmaan sitten pitää sanoa, että tykkään matkoista teemapuistoihin. Rakastan myös risteilyjä.
En tiedä olisiko minusta all inclusive rantalomalle, koska en ota aurinkoa vaikka saattaisihan sellainenkin olla ihanaa vaihtelua ja rentoutumista vain olla tekemättä yhtään mitään. Ehtisi varmaan lukea monta kirjaa mitkä ovat lukulistalla.

 

Sellainen oli haaste 20 kysymystä elämästä. Millaisilta sinun vastauksesi näyttäisivät?

Ihanaa torstaita kaikille! 

LUE MYÖS:

MINÄ 6×4

 

TULETHAN SEURAAMAAN MYÖS INSTAGRAMISSA @SUSANNAKUOHULA