Hae
Colour Outside the Lines
Kaupallinen yhteistyö

Lettukesteillä Piltin kanssa

Kaupallinen yhteistyö: Pilttipiiri
Piltti oli meidän arjen pelastaja jo silloin, kun Vivialla epäiltiin vilja-allergiaa. Välillä oli päiviä, kun ei ehtinyt tekemään montaa eri ruokaa tai muut lapset vaan halusivat makaronilaatikkoa, joten ostimme Vivialle Piltin valmissoseita. Ne maistuivat Vivialle silloin oikein hyvin eikä tarvinnut miettiä, ettei lapsi saisi hyvää ravintorikasta ruokaa.

 

 

 

 

Minulla on myös yleensä aina laukussa mukana Piltin taapero-patukoita sekä smoothiepusseja, sillä koskaan ei voi tietää milloin Vivialla tai isommilla lapsilla yllättää nälkä, jos olemme menossa jossain ja nälkää yleensä seuraa nälkäkiukku. Olen nähnyt parhaaksi siis antaa heille jotain pientä välipalaa välttääkseni tämän kiukun.
Muistan itsekin lukiossa pitäneeni laukussa aina välipalaksi Piltin sosepurkkeja. Itse suosin silloin ruusunmarjaa ja meiltä löytyikin sitä kotoa aina.

Söimme lettukesteillä sokerittomia lettuja, joiden kanssa tarjoiltiin Piltin uusia marjasoseita sekä marjoja.

Kävimme Vivian kanssa kuuntelemassa ihanaa Maaret Kalliota ja hänen ajatuksiaan vanhemmuudesta. Maaretilla oli myös meille ihania pieniä harjoituksia kuinka vanhemmuudessa voi nähdä ne hyvät asiat kaiken kiireen ja väsymyksen keskellä.
Yksi tärkeimmistä ajatuksista oli, että lapsi ei tarvitse täydellistä äitiä. Lapsi tarvitsee turvallisen aikuisen, joka on arjessa mukana ja asettaa lempeästi lapselle turvalliset rajat. Lapsi katsoo aikuisesta mallia ja sisäistää aikuisen käytöksestä itselleen mallin, kuinka toimii. Eli omalla esimerkillämme opetamme lapsellemme käytösmalleja.

Oli ihanaa kuulla Maaretin ajatuksia ja hieman ehkä myös hellittää tuossa omassa vanhemmuudessa. Me äidit osaamme olla itsellemme aika raadollisia. Turhaan! Lapsi näkee meissä sen oman, rakkaan äidin, joka ei osaa tehdä väärää, joten pitäisi antaa itselle anteeksi, jos joku päivä on vähän väsynyt tai ei jaksa tehdä itse ruokaa vaan ostaa valmista kaupasta.
Muistakaa siis hengähtää ja pitää myös huolta itsestänne, koska levännyt äiti on parempi äiti.

Oletko sinä helpottanut arkeasi Piltin soseilla tai välipaloilla?

LUE MYÖS: 

Kuinka taaperon vilja-allergiaepäily on edennyt? 

 

TULETHAN SEURAAMAAN MEIDÄN ARKEA MYÖS INSTAGRAMISSA @SUSANNAKUOHULA

Mitä minulla oli päällä Glorian Fashion Showssa?

Kävimme ystäväni Katjan kanssa viime viikonloppuna Glorian Fashion showssa Helsingissä. Kirjoittelen tapahtumasta vielä oman postauksen myöhemmin, mutta on pakko tulla jo jakamaan teille kuvat ylisöpöstä asustani.

Mietin pitkään mitä haluan laittaa tapahtumaan päälle ja sain koko ajan jostain Sinkkuelämää Carrie-viboja. No mitäs muutakaan siinä vaiheessa voisi laittaa päälle kuin tyllihameen? Tyllihame minulta jo löytyikin valmiiksi kaapista, kun ostin sen kesällä Vilan alennusmyynnistä 70 prosentin alennuksella enkä ollut sitä vielä kertaakaan käyttänyt.

Hameen valittuani minulle iski kauhea yläosakriisi. En halunnut laittaa hihatonta paitaa, koska en pidä käsivarsistani. Ehdimme onneksi Helsingissä shoppailemaan ja löysinkin Zarasta ihanan neuleen, joka kävi upeasti tämän hameen kanssa.

Rakastuin neuleen yksityiskohtiin ja sen muunneltavuuteen. Koska se on läpikuultava, saa sen efektiä muutettua aina vähän vaihtamalla alla olevaa paitaa.

Kengiksi olisin alunperin halunnut korot, mutta en omista tällä hetkellä yhtiäkään enkä luultavasti olisi niillä jaksanut pitkään kävellä. Valitsin jalkaani siis H&M:n alesta ostetut ihanat rusettitennarit.

Katsoin jo meidän paikalle kävellessä, että edellisessä näytöksessä olijat kävelivät kaikki vastaan mustissa vaatteissa. Muilla paikalla olijoilla oli paljon housupukuja ja mustia mekkoa. Erotuin joukosta siis täysin tuolla valkoisella tylliunelmallani.

Yksi paikalla olijoista tulikin kehumaan asuani ja sanoi, että näytän ihan keijukaiselta muiden joukossa, koska minulla oli niin erilainen ja ihana asu. Se sai kaikki huolet asusta katoamaan. Olin nimittäin vähän pelännyt näyttäväni asussa typerältä, koska jotenkin olen hieman karsastanut tuon tyllihameen käyttöä näin isossa koossa. Tuon ihanan kommentin jälkeen uskallan kyllä pukea hameen päälleni uudelleenkin.

Neule: Zara
Hame: Vila
Laukku: Furla
Kengät ja kaulakoru: H&M

Onko kukaan muu rakastunut tyllihameisiin?

 

LUE MYÖS: 

FAZER VIERAILUKESKUS VANTAALLA ON ELÄMYS KAIKILLE AISTEILLE

 

TULETHAN SEURAAMAAN MYÖS INSTAGRAMISSA @SUSANNAKUOHULA